poniedziałek, 13 stycznia 2014

DIY - NOWA TWARZ SALONU


Post inspiracyjny. Okres zimowy, a co za tym idzie, więcej czasu w domu, sprawiają, że wykonuję różne dziwne rzeczy w wystroju mieszkania.
W tym roku (no dobrze, właściwie w ubiegłym już roku :D  ) postanowiłam zmienić wystrój salonu. Mieszkamy w wynajmowanym mieszkaniu, więc oczywistym dla mnie jest, że nie będę inwestowała w coś, co nie jest moje, ale nie oznacza to, że małym nakładem finansowym nie można zmienić wyglądu pomieszczenia :) Kilka lat temu podobały mi się etniczne elementy, różne afrykańskie wzory, nadruki, i mój salon taki właśnie był - w ciepłych kolorach i pstrokaty. Od jakiegoś czasu bardzo podobają mi się jasne wnętrza, a od niedawna zwariowałam na punkcie nadruków gazetowych. Zainspirowana tymi zdjęciami:





postanowiłam zakasać rękawy i wziąć się do działania. Zdecydowałam, że uszyję sobie nowy pokrowiec na sofę i fotel. Pierwszym krokiem było oczywiście znalezienie odpowiedniego materiału - musiał być odpowiednio gruby, wytrzymaly, najlepiej nieelastyczny. I z odpowiednim wzorem :) Znalazłam taki na allegro, wymierzyłam dokładnie sofę i fotel, zamówiłam potrzebną długość (dodając mały zapas na wszelki wypadek). U tego samego sprzedawcy zamówiłam też materiał na poduchy.

Z niecierpliwością oczekiwałam na przesyłkę, a kiedy nadeszła.... No cóż, nie pozostało nic innego, jak zrealizować założony plan :). Oczywiście, nie jestem jakąś wybitną krawcową, ale umiem posłużyć się nożyczkami, centymetrem, igłą, nitką i maszyną do szycia :)




Efekt uważam za zadowalający - salon na pewno wygląda "młodziej", jaśniej, nowocześniej :).




A wam jakie wnętrza podobają się najbardziej? Macie jakieś własne patenty na "odnowienie " wystroju domu/mieszkania?

4 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba sposób w jaki odświeżyłaś wystrój ;) Ja czasami po prostu przestawiam meble ;)

    OdpowiedzUsuń