niedziela, 29 września 2013

Hiszpańskie sieciówki, znane i nieznane, przez nas noszone i lubiane -MANGO

Hiszpańskie sieciówki mają w sobie to coś, co tłumaczy ich popularność na całym świecie. Nie inaczej sprawa przedstawia się z kolejną z nich – Mango.


Tuż obok inditexu, to jedna z najbardziej popularnych i rozpoznawanych marek hiszpańskich. Nic dziwnego, bo warta jest uwagi.
Założona w roku 1984, zadomowiła się na dobre w naszych garderobach. W ciągu pierwszych 8 lat swojej działalności firma zdobywała serca Hiszpanów, otwierając sklepy w głównych miastach kraju. W roku 1992 rozpoczęła ekspansję poza granice ojczyzny, otwierając dwa pierwsze sklepy w Portugalii. Marka w 1995 roku stworzyła stronę www.mango.com. W kolejnych latach pozycja marki na światowym rynku odzieżowym ciągle rośnie, otwierane są nowe sklepy w kolejnych krajach : Francji, Wielkiej Brytanii, Australii, Bułgarii, Tunezie, Chinach, Włoszech, Hondurasie, Serbii, Czarnogórze, Azerbejdżanie, Estonii, Vietnamie... Rok 2004 zamyka obecnością w 75 krajach na całym świecie. 
W 2005 marka tworzy linię Mango touch – dedykowaną wyłącznie dodatkom i akcesoriom. 

 Ponieważ zaspokajanie odzieżowych gustów kobiet to tylko wierzchołek góry lodowej, marka postanowiła tez wyjść naprzeciw oczekiwaniom panów, i tak w roku 2007 powstaje H.E. by Mango - i pojawił się boski Jon Kortajarena. Między nami mówiąc, jeden z niewielu  modeli, który subiektywnie wg mnie jest męski ;) . H.E. by Mango to teoretycznie linia wyłącznie dla mężczyzn, ale osobiście powiem Wam, że torby listonoszki robią wyjątkowo uniwersalne, z jedną taką bujam się na motorze ;)


Zdobywszy serca Pań i Panów, od obecnie nam panującego miłościwie 2013 roku marka ubiera także najmłodsze pokolenie :)

Mango znane jest również z pokazów własnych kolekcji na wybiegach -w roku 2006 marka miała swój pierwszy krajowy pokaz w emblematycznym Palau de la Música Catalana w Barcelonie,   a w roku 2011 firma prezentowała po raz pierwszy swoją kolekcję na międzynarodowym pokazie w Centre George Pompidou w Paryżu. 
 Firma co roku przedstawia swoje propozycje na sezon podczas tradycyjnych już pokazów.

 
Stworzona w 2007 roku międzynarodowa nagroda El Botón-MANGO Fashion Awards jest do dziś szansą na sukces dla młodych projektantów. W 2007 roku otwiera sklep w nowojorskim SoHo, od tamtego czasu rozpoczyna systematyczną współpracę z projektantami z zewnątrz oraz ze znanymi modelkami. Owocem tych współpracy są kolekcje sygnowane nazwiskami takimi jak:
Zuhair Murad


Milla Jovovich


Kate Moss

Anja Rubik

Isabeli Fontana

Penelope i Monica Cruz



Scarlett Johansson

Claudia Schiffer

 Karolina Kurkova


Miranda Kerr

Oliwia Palermo


Ekspansja firmy trwa nadal. Co czyni markę tak specjalną? Na pewno jakość – nie skłamię, jeśli przyznam, że to jedna z marek, której produkty bardzo chętnie kupuję. Zwłaszcza  buty. Moim skromnym zdaniem osobie, która profiluje niebotyczne niemal szpilki od Mango, należy przyznać modowego oscara- każda para szpilek, pomimo nierzadko 10-centymetrowego obcasa, jest tak doskonale wyprofilowana, że noszenie ich nie sprawia najmniejszego nawet problemu. Przyznam, że naukę chodzenia w szpilkach rozpoczęłam właśnie od butów Mango. Zaraz po butach wielbię sukienki Mango - wykonane z doskonałych materiałów, szyte na kobiece figury, doskonale zaprojektowane, stanowią bazę nie tylko mojej szafy - każda kobieta znajdzie w Mango coś dla siebie :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz